søndag 26. januar 2014

Enkel tunika

For disse små som stort sett befinner på gulvet er det godt med ullplagg. Samtidig er de veldig aktive, så jeg tenker at det kan bli varmt med ullgenser, og da passer det jo supert med en vest, tunika eller kjole. Denne gangen ville jeg prøve meg på enkel tunika fra Pickles. Deilig med noen prosjekter som ikke krever så mye tenking.



 
Jeg strikket i vei, blei ferdig og fant ut den blei litt lang til vår krabbende frøken. Ikke så lett å krabbe i noe som ble en lang kjole. Da var det bare å rekke opp litt. Jeg rakk opp slik at jeg nå har felt ni ganger istedenfor tolv, og da ble alt mye bedre.
 

Til tross for færre fellinger er det fortsatt god lengde på den, så jeg håper garnet holder seg fint slik at denne kan brukes lenge.



 
Strikkefakta
Oppskrift: Enkel tunika fra Pickles
Størrelse: 1 år
Garn: Drops big merino, nr. 10, ametyst
Garnmengde: 150 g
Pinner: 5
 

 
 
I løpet av helgen har vi fått en 1-åring i huset, tiden går fort. Syntes ikke det er lenge siden hun kom til verden.




 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar