torsdag 16. mai 2013

Når sommertemperaturen lar vente på seg....

...er det godt med hjemmestrikket ulltøy og fyr i peisen. Ja, de siste dagene har jeg faktisk fyra i ovnen. Nå er jeg riktignok ganske frysen av meg, men det er allikevel mai på kalenderen, og peisen burde hatt sommerstengt.




Teppet er strikket etter denne oppskriften fra garnstudio, og det har vært i bruk stort sett hver dag siden minstemor ble født. Jeg har strikket det i babymerino fra Nille, mykt og deilig.

 
 
"Bukse med seler" fra boka Myk start strikket med drops baby merino. Deilig garn å strikke med, og det er kløfritt og godt mot huden. Strikket glattstrikk istedenfor rillestrikk. Da blei det minst mulig montering, og det liker jeg :)




 
Nå blir det forberedelser til morgendagen her i huset. Ønsker alle en fin 17. mai feiring 

1 kommentar:

  1. Heisann :)
    Kjempen fin bukse og teppe som du har strikket der! :)

    SvarSlett