torsdag 30. mai 2013

Litt strikket og litt heklet

Fant oppskriften på denne søte toppen, og måtte bare strikke den til minstemor. Strikket i Sandnes mini alpacca, som ikke tålte ullprogrammet på vaskemaskinen min helt. Den blei litt tova, så da passer den nå, istendenfor til høsten som det var tenkt. Men men, hun trenger jo klær nå også :)

 
Strikkefakta
Mønster: fant jeg her
Garn: Sandes mini alpacca, 75 g natur
Pinner: 2 1/2 og 3
 
 
 
 
Hekling har jeg aldri forstått meg på, helt til jeg så bilder av så mange fine tepper med disse rutene. Jeg googlet litt, og blei så glad da jeg fant denne idiotsikre oppskriften. Jeg satte i gang med friskt mot, men etterhvert skulle dette teppet bli noe som føltes som et lite evighetsprosjekt. 3 uker med sykehusvegger etter fødselen gav meg etterhvert mange lange timer. Jeg fikk den snille husbonden min til å ta med garn, allerede feridigstilte ruter, nål og saks, og voila så blei teppet ferdig. Fornøyd med både fargevalg og egen innsats.
 
 

 
Heklefakta
Oppskrift: fant jeg her
Garn: Drops baby merino, 370 g
Heklenål: nr 3
 

 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar